Stuber Andrea

Medvebáj

Titkos dalok Micimackótól és barátaitól

veszprémi Petőfi Színház

színikritika

Zsöllye 2004.IV.

 

Medvebáj

Karinthy Frigyes – Palásthy Bea – Horváth Károly: Titkos dalok Micimackótól és barátaitól

Veszprémi Petőfi Színház

 

fsz Telegdi Kamilla, Máté P. Gábor, Borsos Beáta, Keresztes Gábor, Bajcsay Mária, Topolcsányi Laura, Módri Györgyi, Nyírkó Krisztina, Deme Róbert, Nagy Dalma Dóra

versek Kőszegi Lajos d j Nagy Viktória z Horváth Károly k Jurányi Patrik r Palásthy Bea

 

Amikor Micimackóék színházban ütik fel a fejüket, alighanem a jelmeztervező örül a legjobban. Az övé a legmeghatározóbb feladat: kitalálni az emberi tulajdonságokkal rendelkező állatfigurák külsejét. A veszprémi Micimackó-produkció (mit tegyünk: zenés, énekelnek benne, ezt ma már nemigen lehet megúszni) színes, mesés teret és szeretnivaló állatseregletet köszönhet Nagy Viktória díszlet- és jelmeztervezőnek. Ez megfelelő kiindulópont színész és rendező számára egy rendes, gondos, sikeres gyerekelőadáshoz.

Micimackó barna és kopottas. Amíg fel nem húzza az obligát piros haspólót, addig nem a rajzfilmes vagy a könyvbeli bocshoz hasonlít, hanem az eredetihez: a Milne fiú játékához. (A nevezett medvét és barátait kiállították New Yorkban a központi gyermekkönyvtárban. E sorok írója erősen túlkorosan besettenkedett oda, hogy lányos zavarral felkutassa a tárlót, amelyben üldögél a meghitten lestrapált társaság. Kangán például jól látszik, hogy nyilván nyakon ragadva hurcolászták, ezért Milne anyukának több ízben kellett varrótűvel operálnia.) A Micimackót játszó Máté P. Gábor bárgyúcska, jóindulatú, napsugaras mosolyt illeszt a figurához. Topolcsányi Laura egyszerre vagány és sértődékeny Nyuszi; kötöttsál-fülekkel és zsebre dugott kézzel afféle Pál utcai fiúnyúl. Módri Györgyi piros pöttyös kötényt viselő Kangája csupa háziasszonyi erény és anyai gondoskodás Nyírkó Kriszta ugrifüles Zsebibabája mellett. Deme Róbert izgékony Tigrisének bundája beillene absztrakt festménynek, Bajcsay Mária pedig bármelyik tollasbálon bálkirálynő lehetne Bagoly gúnyájában. Füles láttán a hosszú emlékezetű nézőben felötlik László Zsolt, aki a hazai Füles-interpretáció etalonját teremtette meg a Radnóti Színházban, amikor a szürke szamár dekandenciáját, depresszív-pesszimista felfogását valósággal létfilozófiai magasságokba emelte. A veszprémi Keresztes Gábor is e nyomvonalon halad kedvesen, komótosan.

Borsos Beáta pöttömnyi Malackája mellett még két bájos, ügyes, jó érzékű gyermekszereplőt mutat fel a Palásthy Bea rendezte produkció, és kész is. Minden megvan a kellemes színházi délutánhoz.

Stuber Andrea